news blog logo
news menu leftnews menu right
top news photography Στα γραφεία της τοπικής εφημερίδας "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" της Καλαμάτας

Η επίσκεψη της δημοσιογραφικής ομάδας στις εγκαταστάσεις της τοπικής εφημερίδας "Ελευθερία" ήταν κατατοπιστική απο κάθε πλευρά. Μάθαμε ότι στο οργανόγραμμα προβλέπεται συντακτική όμαδα και φτιάξαμε και εμείς μια για τις ανάγκες της δικής μας έκδοσης,δημοσιογραφική ομάδα που θα καταγράφει γεγονότα θα κάνει τις συνετευξεις και θα συγκεντρώνει φωτογραφικό υλικό φτιάξαμε και εμείς.Επίσης είδαμε με ποιό τρόπο στο τυπογραφείο σχεδιάζεται και εκδίδεται ένα έντυπο . Read more...
Κοινωνία

koinonia
PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Friday, 11 March 2011 06:55

Βία στα σχολεία

Από πολύ παλιά έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις βίας στα σχολεία. Οπότε η σχολική βία δεν είναι ένα καινούριο ή πρωτότυπο φαινόμενο. Διεθνώς η επιθετικότητα και γενικότερα η βία στα σχολεία ορίζεται ως «bullying».Είναι η επικράτηση του δυνατότερου στον ασθενέστερο μέσω της τρομοκρατίας αλλά και του εκβιασμού.

Στατιστικά δείχνουν ότι τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο, αλλά πολύ πιο έντονα σε άλλες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Επίσης σύμφωνα με στοιχεία διεθνούς έρευνας του οργανισμού HBSC το 7% των κοριτσιών αλλά και το 12,7% των αγοριών από 15 ετών στις ΗΠΑ και στη Βρετανία υποστηρίζουν πως το τελευταίο δίμηνο έχουν πέσει θύμα bullying δύο, τρεις αλλά και περισσότερες φορές. Επίσης στην Λιθουανία το 30,4% των κοριτσιών και το 32,2% των αγοριών έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη βία αλλά και στην Ελλάδα το 6% των κοριτσιών και το 7% των αγοριών. Επιπλέον το 10% του συνόλου των μαθητών από δεδομένα ερευνών πέφτουν θύματα διαφόρων μορφών βίας στο σχολείο. Η βία εκδηλώνεται με διάφορες μορφές όπως με τρομοκρατικά μηνύματα, απειλή της σωματικής ακεραιότητας, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς αλλά  και απομόνωση.

Για να δούμε όμως, ποιοί είναι πραγματικά οι θύτες; Οι θύτες είναι οι μαθητές που ασκούν βία στους συμμαθητές τους, οι λεγόμενοι «νταήδες». Συνήθως είναι τα παιδιά που φαίνονται σίγουρα για τον εαυτό τους, στην πραγματικότητα όμως κατέχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και συναισθήματα τύψεων για τις κακές πράξεις τους .Οι θύτες υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών.

Τα χαρακτηριστικά των παιδιών που ανήκουν στα θύματα είναι η ανασφάλεια, το υπερβολικό τους άγχος ,η ευαισθησία τους αλλά και η χαμηλή αυτοεκτίμηση. Τέλος αυτά τα παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους εξαιτίας της χαμηλής τους αυτοπεποίθησης.

Για να δούμε όμως, ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν στην άσκηση της βίας; Ο κύριος λόγος είναι ο κοινωνικός ρατσισμός, δηλαδή ο χλευασμός, που οφείλεται στην εξωτερική εμφάνιση ενός παιδιού ή στις επιδόσεις του στα  μαθήματα.

Ποια τα αποτελέσματα της βίας στα σχολεία; Οι συνέπειές της σχετίζονται κυρίως με τα θύματα, αφού παιδοψυχολόγοι παρατηρούν επιπτώσεις τόσο στην ψυχική τους υγεία όσο και στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα οι συνέπειες είναι ακραίες, διότι η βία  δεν περιορίζεται ούτε ελέγχεται και επομένως είναι εύκολο να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα όπως αυτοκτονίες, ψυχοσωματικά προβλήματα, κατάθλιψη και τέλος διαταραχές ύπνου.

Κλείνοντας αυτό το άρθρο θα ήθελα να τονίσω τη σημασία της πρόληψης στο συγκεκριμένο θέμα. Θα πρέπει να διοργανωθούν προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και μαθητών για τα δικαιώματα του παιδιού γενικότερα και για τα θέματα της βίας ειδικότερα. Επίσης να προτιμάται ο διάλογος αντί για τις ποινές αλλά και να υπάρχει μεγαλύτερη κατανόηση εκ μέρους των καθηγητών. Επιπλέον καλό θα ήταν να βελτιωθεί η επιτήρηση στα διαλείμματα αλλά και να οργανώνονται περισσότερες συμμετοχικές δραστηριότητες στα σχολεία με έμφαση στις τέχνες και στον αθλητισμό. Οι καθηγητές θα πρέπει να επιμορφώνονται σε θέματα ψυχολογίας και αντιμετώπισης της βίας. Το 55,5% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει αυτές τις καταστάσεις και το 38,9% δηλώνει ότι είναι εκπαιδευμένο να το κάνει. Εκφράζουν όμως απογοήτευση για την υποστήριξη από το σχολικό περιβάλλον και ευρύτερα από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Last Updated on Friday, 11 March 2011 18:01
 
PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Friday, 11 March 2011 06:52

ΗΤΑΝ ΤΥΧΕΡΟΣ ΤΕΛΙΚΑ

Ήταν τυχερός ο δεκατετράχρονος αφού γλίτωσε από τη μετωπική σύγκρουση με αυτοκίνητο. Το ατύχημα συνέβη λίγο έξω από την Κορώνη. Το τυχερό παιδί, που οδηγούσε μηχανάκι υπερκυβισμού άνω των 100kcm ,χωρίς κράνος και δίπλωμα επέζησε μετά από τη σύγκρουση με τίμημα ένα σπασμένο πόδι και μερικούς μώλωπες .Ο δεκατετράχρονος οδηγήθηκε στο νοσοκομείο της Καλαμάτας ενώ το μηχανάκι διαλύθηκε.

Αυτό το περιστατικό είναι ένα από τα χιλιάδες που συμβαίνουν στην Ελλάδα και μας διδάσκει ότι δεν πρέπει να υπερβαίνουμε το όριο ταχύτητας ειδικά όταν δεν τηρούνται προδιαγραφές ασφαλούς οδήγησης. Το θέμα όμως δεν είναι ότι απλώς γλίτωσε από θαύμα. Κι αν το παιδί αυτό είχε πεθάνει; Θα μπορούσε να είναι αδερφός, φίλος, συμμαθητής μας. Ποιος όμως φέρει την ευθύνη; Μόνο η οικογένεια; Οι γονείς του σηκώνουν μεγάλο μέρος της ευθύνης, όμως δεν είναι οι μόνοι υπεύθυνοι. Ευθύνη φέρει και η κοινωνία που τέτοια περιστατικά απλά καταγράφονται.

 

Φωτογραφία->Το διαλυμένο μοτέρ μετά την σύγκρουση?

 

 

Θανάσης Αργυρόπουλος

Νίκος Δημητρόπουλος

Last Updated on Thursday, 24 March 2011 13:31
 
Ερευνα για την Ενδυμασία στο Σχολείο PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Wednesday, 09 March 2011 06:55

 

1. Ποια νομίζετε ότι είναι η πιο <<σωστή>> ενδυμασία για το σχολείο;

Το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών πιστεύει ότι στο σχολείο είναι καλό να φοράνε ό,τι θέλουν διότι μέσα από την ενδυμασία τους αναδυκνείουν την προσωπικότητά τους αλλά κυρίως τα κορίτσια να μην ντύνονται προκλητικά.

2. Ισοβαθμία στα ποσοστά είχαμε σε μία πολύ σημαντική ερώτηση:<<Υπάρχουν πούχα τα οποία θα σου άρεσαν να φοράς στο σχολείο που δεν επιτρέπεται;>> Το 50% λοιπόν υποστηρίζει πως υπάρχουν ρούχα τα οποία δεν επιτρέπεται στο σχολείο κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες(σορτς, κοντές φούστες κ.α.) ενώ το άλλο 50% υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν ρούχα τα οποία δεν επιτρέπεται να φοράμε στο σχολείο.

3. Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα τζιν και οι μπλούζες.Στην δεύτερη θέση  οι φόρμες και στην τρίτη τα σορτσάκια.

4. Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν αρνητικά υποστηρίζοντας την απάντησή τους με ένα λογικό επιχείρημα, ότι ο καθένας έχει την δική του προσωπικότητα την οποία αναδυκνείει από την καθημερινή του ενδυμασία.


5. Το 90% των παιδιών που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι φυσικά και η ενδυμασία του παιδιού επηρεάζει τη συνολική εκτίμηση για την εικόνα τους, ενώ το 5% απάντησε ότι η ενδυμασία δεν επηρεάζει την συνολική εκτίμηση.Το υπόλοιπο 5% βρισκόταν σε διχογνωμία και αιτιολόγησαν και τις δύο πλευρές.

6. Το 60% των παιδιών πιστεύει ότι δεν θα ήταν ωραίο να φοράμε τζιν στη γυμναστική, αφού το μάθημα δεν θα γινόταν σωστά, ενώ στο 40% των παιδιών θα άρεσε να φοράνε τζιν στο μάθημα της γυμναστικής.

Last Updated on Friday, 11 March 2011 17:59
 




webadmin: Π. ΛΙΓΟΥΔΙΣΤΙΑΝΟΣ (ΠΕ19).